Škola nás baví



Ačkoli je učení přirozenou součástí života, už jako děti jsme nuceni mít uměle vytvořený denní program. Začíná to již v mateřské škole, kde si děti po většinu dne hrají. Ráno je rodiče vzbudí, nachystají snídani, pomohou s oblékáním a už doprovází svoje ratolesti do školky. Po školce nastupuje povinná školní docházka a z roztomilých prcků se stávají školáci. Ti jsou ze školy nadšení a mají radost z objevování a poznávaní světa. Postupem času ale elán opadá a škola děti už tak nebaví. Co můžeme udělat pro to, aby děti chodily do školy rády a učení je dále motivovalo?
 
Zde je několik tipů:
 
·         Odměňujeme a trestáme s mírou
Dítě je ze školy zvyklé, že za dobrý výkon dostane pěknou známku. Pokud se mu nepovede domácí úkol, známka je horší. Stejně tak odměňujeme a trestáme děti doma, když se jim něco podaří, či naopak něco provedou. Tímto způsobem však děti učíme, že za každou maličkost, kterou udělali správně, následuje odměna. To však není dobře.

Děti by se měly učit proto, že je vzdělání důležité pro jejich budoucí život a ne proto, že dostanou bonbon nebo dobrou známku. Sladkosti a materiální odměny proto používejte méně často a spíše za mimořádnou snahu a obtížnější úkoly. Stejně tak přísné trestání není vhodné. Pokud dítě provede něco, co nesmí, snažte se s ním o jeho prohřešku mluvit a společně se domluvit na přiměřeném trestu.
 
·         Dítě se nesmí při učení bát
Pokud váš syn či dcera dostanou špatnou známku nebo poznámku, nekřičte na něj a snažte se v klidu s dítětem promluvit a probrat co přesně se stalo a z jakých příčin. Domluvte se na nápravě a způsobu řešení problému. Jestli budete na dítě křičet a vyhrožovat mu, strach ničemu nepomůže a může spíše uškodit.
 
·         Učení bez nucení
Neradi pracujete pod tlakem, zvláště když vás do činnosti někdo nutí? To stejné platí i u dětí. Pokud budeme dítě do učení nutit například hned, jak přijde ze školy, ničeho tím nedosáhneme. Dejte dítěti prostor, ať si samo vybere čas, kdy si domácí úkoly napíše. Malé děti k práci vhodně motivujte a podporujte je v jejich snažení. Udělejte z učení hru. Vše hned půjde lépe.
 
·         Nastavte vhodné podmínky
Potřebuje vaše dcera na učení klid a starší syn se rád učí, když hraje rádio? Ať se tedy každý učí v jiné místnosti. Je syn unavený z fotbalového tréninku a na učení nemá ani pomyšlení? Dopřejte mu chvíli odpočinku u oblíbeného pořadu a uvidíte, že i několik desítek minut postačí k načerpání energie. Mluvte se svými dětmi o jejich potřebách a upravte prostředí, kde se učí tak, aby bylo co nejpodnětnější a k učení příjemné.
 
·         Udělejte si na děti čas
Žádný učený z nebe nespadl a každý máme své rezervy. I vašemu dítěti se nemusí ve všech předmětech dařit. Buďte pro něj oporou a udělejte si čas na společně trávené chvíle i učení. I půlhodinka denně, kterou budete věnovat pomoci s vypracováním úkolů, se počítá. Vy i vaše děti to jistě oceníte.

24.10.2025 | Komentáře uzavřeny

Microsoft hledá více distribuce Cortany, hlubší integraci do Androidu i iOS.



Právě nyní míříme do světa, kde je vše ovládáno hlavně hlasem, spolu se všemi vydavateli, prodejci a značkami.

Microsoft CEO Satya Nadella je pragmatistou. Na rozdíl od jeho předchůdce se nijak nebojí ponořit se do spolupráce s iOS a také Androidem pro distribuci Microsoft softwaru, hlavně poté, co Microsoft chytré telefony naprosto selhaly jako platforma. A nikterak méně únavně se snaží to samé udělat i pro Cortanu a Alexu a také potenciálně i Google asistenta / Google home.

Pojďme se vrhnout na vzájemnou provázanost. Nadella byl po nějaký ten čas zaměstnán za cílem vzájemného partnerství s Amazonem pro provázanost s asistentem. Všechno to začalo minulý srpen s velmi smíšenými pocity a hlavně výsledky. V minulosti Nadella tvrdil, že chtěl takovou spolupráci i s Googlem a Applem.

Zájmy Amazonu a Microsoftu jsou víceméně stejné v tom, že každý z nich chce mít přístup k obecenstvu (zákazníkům) toho druhého pro jeho vlastní distribuci. Amazon nyní prodal více než sto miliónů zařízení s Alexou po celém světě (nejvíce ve Spojených státech Amerických). A Microsoft, podle nejnovějších zveřejněných čísel, má více než pět set miliónů měsíčních aktivních Microsoft uživatelů.

Bitva pro každého. Amazon se snaží dostat Alexu úplně všude a Microsoft, podobně, chce a potřebuje další a další publikum a užití pro Cortanu. (Microsoft předtím sdělil, že Cortana má pouze něco málo pod sto padesát aktivních uživatelů Cortany). Avšak Nadella je také i filosoficky orientován směrem k vzájemnému partnerství. Co jim hraje do karet je to, že Google a Apple nejsou příliš pravděpodobní partneři, hlavně co se týče hlubší integrace než co je dnes – aplikace Cortany jak pro iOS, tak pro Android.

Podíl trhu hlasových asistentů (převážně u chytrých telefonů)

Google sdělil, že jeho Asistent je dostupný na miliardě zařízení. Podle Apple, Siri má více než pět set miliónů aktivních uživatelů po celém světě. Pro Apple či Google představuje partnerství s Microsoftem nebo mezi sebou jen malé a zanedbatelné výhody, ať už by se jednalo například o hubší integraci cortany.
Aniž bychom však přihlíželi k tomu, kdo má větší dosah nebo užití, virtuální asistenti a hlasové rozhraní se již nyní staly cross-platformou pro UI, ať už je to na chytrých telefonech, chytrých sluchátkách, info-zařízení v autě nebo chytré televize nebo jakékoliv další zařízení v domovech. A celková výhodnost hlasu bude jenom posilovat jeho užití napříč všemi kategoriemi zařízení.
Optimalizujte pro vybrané příspěvky. Spíše než zamýšlet se nad hlasem jako nad jediným kanálem, jak je to často viděno, marketéři by měli myslet celistvě ohledně zařízení a kontextu užití. Chytré reproduktory (smart speakers) jsou právě nyní relativně úzce zaměřené na velmi rigidní vzorce v porovnání s chytrými telefony, kde hlas je užíván neustále více a více k vyhledávání a pro více druhů úkonů.
Skoro všechny případy „hlasového nakupování“ – hlavně tedy požadavky na vyhledávání započaté hlasem – se dějí přes chytré telefony. A za nějaký čas více „v-komerce“ se přesune na další hlasem poháněné kanály. Avšak nyní, transakce na základě hlasu na chytrých reproduktorech jsou ještě daleko před námi.
Mnoho překážek ještě musí být překonáno pro chytré reproduktory, aby skutečně mohly realizovat svůj pravý potenciál jako nákupní a marketingový kanál. A v ten samý čas, virtuální asistenti budou požadovat, aby marketéři mysleli a přemýšleli úplně jinak, v jiných způsobech a hlavně aby se adaptovali jejich strategie.
Pro SEO komunitu bude cesta hlasu (alespoň v dohledném čase) jasná – optimalizovat pro vybrané příspěvky. Podle jedné studie, která byla publikována před jedním rokem, osmdesát procent všech odpovědí na Google Home budou získávány z vybraných příspěvků. Zbylých dvacet procent bude z dalších zdrojů strukturovaných dat (například lokální hledání, hledání letů apod.).

21.10.2025 | Komentáře uzavřeny

Turistické regiony



Tuzemský cestovní ruch je velmi důležitý jednak z hlediska rozvoje a pochopitelně také z hlediska ekonomického. Pojďme si Českou republiku rozdělit podle turistických regionů. Pozor, turistický region a kraj nejsou vždy totéž.

Česká republika má 14 krajů (Praha-město, Středočeský, Ústecký, Karlovarský, Plzeňský, Jihočeský, Liberecký, Královehradecký, Pardubický, Vysočina, Jihomoravský, Olomoucký, Zlínský, Moravskoslezský).
V oblasti cestovního ruchu se setkáte s poněkud odlišným dělením a to na turistické regiony, protože turistu nezajímá administrativní členění, ale určitá lokalita, která se může překrývat s více kraji.

Od roku 2010 se na území České republiky nachází celkem 17 turistických regionů. Turistické regiony se dále člení do turistických oblastí, kterých je dohromady 40. Jednotlivé turistické oblasti se dále člení do mirkroregionů, kterých je dohromady 564.
 

Regiony a oblasti cestovního ruchu

1. Turistický region Praha tvoří turistická oblast Praha.

2. Turistický region Střední Čechy – tvoří 3 turistické oblasti – střední Čechy jih, střední Čechy západ, střední Čechy severovýchod (Polabí).

3. Turistický region Jižní Čechy tvoří turistická oblast jižní Čechy.

4. Turistický region Šumava tvoří turistická oblast Šumava.

5. Turistický region Plzeňsko a Český les tvoří dvě turistické oblasti – Plzeňsko a Český les.

6. Turistický region Západočeské lázně tvoří turistická oblast západočeské lázně.

7. Turistický region Severozápadní Čechy tvoří tři turistické oblasti – České středohoří a Žatecko, Krušné hory a Podkrušnohoří, České Švýcarsko.

8. Turistický region Českolipsko a Jizerské hory tvoří dvě turistické oblasti Českolipsko, Jizerské hory.

9. Turistický region Český ráj tvoří turistická oblast Český ráj.

10. Turistický region Krkonoše a Podkrkonoší tvoří turistická oblast Krkonoše a Podkrkonoší.

11. Turistický region Královehradecko tvoří tři turistické oblasti – Kladské pomezí, Hradecko, Orlické hory a Podorlicko.

12. Turistický region Východní Čechy má čtyři turistické oblasti – Pardubicko, Chrudecko-Hlinecko, Králický Sněžník, Českomoravské pomezí.

13. Turistický region Vysočina tvoří turistickou oblast Vysočina.

14. Turistický region Jižní Morava tvoří turistické oblasti Znojemsko a Podyjí, Pálava a Lednicko-valtický areál, Brno a okolí, Moravský kras a okolí.

15. Turistický region Východní Morava tvoří turistické oblasti Slovácko, Kroměřížsko, Valašsko, Zlínsko a Luhačovicko.

16. Turistický region Střední Morava a Jeseníky tvoří turistické oblasti střední Morava, Jeseníky západ.

17.Turistický region Severní Morava a Slezsko tvoří turistické oblasti Beskydy-Valašsko, Těšínské Slezsko, Ostravsko, Poodří a Moravské Kravařsko, Opavské Slezsko, Jeseníky východ.

20.10.2025 | Komentáře uzavřeny

Pilný jako včelka



Když jsem se zamyslela nad tím, který ze živočichů je ve svém životě nejpilnější, a tudíž největší producent, napadla mě nejprve slepice, pak kráva. Nakonec tuto anketu vyhrála včela.

Jistě, kráva dává téměř po celý svůj život mléko. Nakonec dá i sama sebe. Slepice po snesení určitého počtu vajec udělá, sice také nedobrovolně, ale také to samé. A včela? Sice také ne až tak moc dobrovolně, ale dodává nám

Ø  med
Ø  vosk
Ø  propolis 
Ø  mateří kašičku.

Znáte nějakého jiného živočicha, který dokáže vyrobit tolik produktů?

Včely to mají vychytané

·         Med – nejznámější včelí produkt.Včely ho používají jako my, k jídlu. My jsme ještě zjistili, že má antibakteriální účinky. Proto se používal v lidovém léčitelství na rány, popáleniny a vředy. A ještě jedna medová vychytávka – když namažete ránu pod obvazem, budete ušetřeni bolestivého odtrhnutí.

·         Vosk– už staří Egypťané poznali, jak dobře se dá tato surovina využít. Krom jiného měla zásluhu na povrchové úpravě dřeva a v kosmetice. V antickém Římě byl včelí vosk natolik považován, že se z něho stalo platidlo. Něco podobného u nás zavedl Karel IV. Včelí vosk byl součástí daní. Jeho využití je však v dnešní době o hodně širší.

Nejzajímavější je ale v podobě tmelící látky při operacích lebky. A víte, kde se bere lesk lentilek? Pomáhá k tomu látka E 901 a tou je včelí vosk.

·         Propolis– my ho natíráme na dásně jako povrchové anestetikum, ale včely ho mají jako stavební a mumifikační materiál. Když se někde objeví nějaká ta prasklinka, tam se zatmelí. A když v úlu zahyne vetřelec a je moc velký, tak se obalí propolisem a vytvoří se tak jakási mumie, aby se to tam dalo za pár dní vydržet.

·         Mateří kašička – tu produkují mladé dělnice po dobu pouhých osm dní svého života. Slouží jako potrava pro matku a larvy. Nám prodlužuje mládí a život.
 

18.10.2025 | Komentáře uzavřeny

Udržte svůj čalouněný nábytek jako nový podle našich jednoduchých rad



Sedačku či pohovku si do obývacího pokoje většinou kupujete jednou za jedno až dvě desetiletí. Proto je důležité vědět, jakou sedačku si vybrat, ale také, jak o ni pečovat, aby vám vydržela co možná nejdéle. Většinou to totiž nejsou věci, které můžete kupovat často, protože se jedná o velmi nákladné záležitosti. Zvlášť pokud se rozhodnete investovat do sedačky více peněz, aby vám vydržela déle. Právě mezi tyto sedačky se řadí ty čalouněné, které jsou ale poměrně háklivé na svou údržbu a čištění. V tomto článku vám poradíme, jak zajistit, aby byla vaše čalouněná sedačka správně ošetřena.
čalouněný nábytek
1.       Nejdůležitější je prevence
Samozřejmě je nutné si všechno rozmyslet ještě před koupí. Jaké jsou vaše děti, jestli si umí hrát, nebo jestli občas malují pastelkami na zeď, případně jestli máte domácí mazlíčky. Například kočky by mohly poškodit čalounění drápky, psi by je zase mohli zašpinit.
Dále musíte přemýšlet o tom, zda je vhodné umisťovat sedačku do místnosti, ve které ji chcete mít. Například jaká musí být vzdálenost mezi radiátorem a pohovkou. Je to minimálně dvacet centimetrů, al to hlavně v zimě. Čalounění by mohly vysoké teploty, které vycházejí z radiátoru, v menší vzdálenosti poškodit.
Sedačku, zvláště pokud je čalounění barevné, je nutné odklidit z přímého slunečného světla, zvláště pak na západní straně, kde je slince nejsilnější v létě.
fialový závěs
2.       Mějte na paměti, že si musíte sedat opatrně
Hlavně vysvětlete svým dětem, že na sedačce nesmějí skákat. Ale ani vy byste na sedačku neměli házet žádné těžké věci, nebo si na ni sedat s rozběhem, je snadné poškodit její pera. Dávejte také pozor, aby čalounění nepřišlo do kontaktu třeba s klíči, řetízky nebo prstýnky, které by mohly vytahat z čalounění nitky.
rohová pohovka
3.       Pravidelná péče
Nezapomeňte sedačku pravidelně impregnovat, tedy aplikovat ochrannou vrstvu, který chrání před nečistotami, ale také drobnými poraněními.

| Komentáře uzavřeny

Je vhodný výkup nemovitosti Praha?



Prodej domu není jednoduchou záležitostí, zvláště pokud za něj chceme dostat dobrou cenu. Jako v každém jiném byznysu i zde prodávající chce prodat za co nejvíce, zatímco kupující jej chce koupit za co nejméně peněz. Proto musí najít kompromis, kde se na ceně dohodnou. To však není tak snadné. Prodávající jsou v tomto ve výhodě, neboť mnoho lidí nabízí výkup nemovitosti Praha https://www.jakubzizka.cz/prodej-domu-bytu/realitni-makler-praha/. Můžeme ale poznat, který je výhodný? Tím prvním, co bychom měli udělat, je nechat si provést přesný odhad ceny nemovitosti, a nejlépe odborníkem.

stanovení ceny nemovitosti

Skutečná tržní cena je totiž závislá hned na několika faktorech, přičemž ne všechny je běžný člověk schopen realisticky zhodnotit. Patří sem nejen typ, velikost a stav domu, ale také jeho poloha a okolí, nebo například dostupnost obchodů, škol, školek a dalších služeb. Tak získáme představu, kolik bychom za náš dům měli realisticky chtít. To ovšem neznamená, že jej nabídneme k výkupu za tržní cenu. Je vhodné se ji pokusit alespoň poněkud nadsadit, abychom měli následně možnost s ní jíž níž, aniž bychom tratili. Vyjednávání je totiž něco, na co bychom se měli předem připravit, tedy alespoň pokud nechceme na prodeji prodělat.

růst cen nemovitostí

Dále bychom neměli kývnout na první nabídku, kterou dostaneme. Lepší je vyslechnout si jich více, a vybrat tu, která se nám bude zdát nejvýhodnější. Zde je samozřejmě důležitá cena, avšak stejně důležité je i provedení a záruky, že peníze skutečně dostaneme. I zde totiž můžeme bohužel narazit na podvodníky.Zde nám pomůže, pokud si před prodejem kupujícího ověříme. A také je tu otázka, k čemu danému člověku vaše nemovitost bude. Jistě, teoreticky vám to může být jedno, avšak pokud jste v daném domě strávili i několik desítek let, budete k němu mít určitý vztah. Pak pro nás bude důležité, zda bude ležet ladem coby investice, případně pronajat dalším lidem, nebo zda v něm budou bydlet další lidé. A i na to bychom měli myslet.

12.10.2025 | Posted in: Firmy | Komentáře uzavřeny

Je vhodný výkup nemovitosti Praha?



Prodej domu není jednoduchou záležitostí, zvláště pokud za něj chceme dostat dobrou cenu. Jako v každém jiném byznysu i zde prodávající chce prodat za co nejvíce, zatímco kupující jej chce koupit za co nejméně peněz. Proto musí najít kompromis, kde se na ceně dohodnou. To však není tak snadné. Prodávající jsou v tomto ve výhodě, neboť mnoho lidí nabízí výkup nemovitosti Praha https://www.jakubzizka.cz/prodej-domu-bytu/realitni-makler-praha/. Můžeme ale poznat, který je výhodný? Tím prvním, co bychom měli udělat, je nechat si provést přesný odhad ceny nemovitosti, a nejlépe odborníkem.

stanovení ceny nemovitosti

Skutečná tržní cena je totiž závislá hned na několika faktorech, přičemž ne všechny je běžný člověk schopen realisticky zhodnotit. Patří sem nejen typ, velikost a stav domu, ale také jeho poloha a okolí, nebo například dostupnost obchodů, škol, školek a dalších služeb. Tak získáme představu, kolik bychom za náš dům měli realisticky chtít. To ovšem neznamená, že jej nabídneme k výkupu za tržní cenu. Je vhodné se ji pokusit alespoň poněkud nadsadit, abychom měli následně možnost s ní jíž níž, aniž bychom tratili. Vyjednávání je totiž něco, na co bychom se měli předem připravit, tedy alespoň pokud nechceme na prodeji prodělat.

růst cen nemovitostí

Dále bychom neměli kývnout na první nabídku, kterou dostaneme. Lepší je vyslechnout si jich více, a vybrat tu, která se nám bude zdát nejvýhodnější. Zde je samozřejmě důležitá cena, avšak stejně důležité je i provedení a záruky, že peníze skutečně dostaneme. I zde totiž můžeme bohužel narazit na podvodníky.Zde nám pomůže, pokud si před prodejem kupujícího ověříme. A také je tu otázka, k čemu danému člověku vaše nemovitost bude. Jistě, teoreticky vám to může být jedno, avšak pokud jste v daném domě strávili i několik desítek let, budete k němu mít určitý vztah. Pak pro nás bude důležité, zda bude ležet ladem coby investice, případně pronajat dalším lidem, nebo zda v něm budou bydlet další lidé. A i na to bychom měli myslet.

| Posted in: Firmy | Komentáře uzavřeny

Propisky s potiskem jako součást propagace cestovních kanceláří



Potisk propisek by mohl být vhodný způsob, jak oslovit zákazníky cestovní kanceláře. Jako modelový příklad bych vám nyní rád nastínil situaci, kdy cestovka pořádá hvězdicové zájezdy po České republice a Slovensku. Představte si, že se majitel cestovní kanceláře rozhodne organizovat putování po krásách naší vlasti a připojí k tomu i Slovenskou republiku. Tato země je nám jazykově nejbližší a navíc do roku 1992 bylo Slovensko součástí ČSFR.

barevné propisky

Hvězdicové zájezdy mohou být sestavené v několika variantách, některé mohou směřovat do horských oblastí, jiné se mohou věnovat možnostem přírodního koupání, další se mohou zaměřit na hrady a zámky atd. A pro každý typ zájezdu si pak majitel cestovky nechá natisknout jako propagační předmět propisku, kterou bude rozdávat každému klientovi, co si zájezd objednal. Spolu s propiskou by mohl přijít vhod i papírový záznamník, který by s propisovací tužkou vytvářel účelový předmět, co se může lidem hodit již od prvního dne na cestách.

propisky a blok

Propisky v sadách. Každý typ zájezdu by mohl mít reklamní podporu v jiné barvě propisky a s odlišným potiskem, takže tím vznikne barevná sada propisek. Reklamní propisky a spolu s nimi i jiné reklamní předměty by se také mohly objevit na propagačních letácích a na webových stránkách, aby o nich zákazníci měli povědomí. A pro zvýšení atraktivity zájezdů lze jako dárek rozdávat i cennější věci, jako jsou batohy, trička, čepice, mikiny, flash disky, hrnky, sklenice, nafukovací míče, plážové žabky a celou řadu dalších krásných výrobků, které mohou být lidem užitečné nejen na samotném zájezdě.

Potisk reklamních předmětů dnes umožňuje doslova kouzlit s celou řadou drobností i hodnotnějších věcí a máte-li dobrý nápad, lze tímto způsobem oslovit nejednoho zájemce o cestování. Některé výrobky se pak mohou stát i dekorativními předměty v domácnostech či na pracovištích.

9.10.2025 | Posted in: Produkty | Komentáře uzavřeny

Propisky s potiskem jako součást propagace cestovních kanceláří



Potisk propisek by mohl být vhodný způsob, jak oslovit zákazníky cestovní kanceláře. Jako modelový příklad bych vám nyní rád nastínil situaci, kdy cestovka pořádá hvězdicové zájezdy po České republice a Slovensku. Představte si, že se majitel cestovní kanceláře rozhodne organizovat putování po krásách naší vlasti a připojí k tomu i Slovenskou republiku. Tato země je nám jazykově nejbližší a navíc do roku 1992 bylo Slovensko součástí ČSFR.

barevné propisky

Hvězdicové zájezdy mohou být sestavené v několika variantách, některé mohou směřovat do horských oblastí, jiné se mohou věnovat možnostem přírodního koupání, další se mohou zaměřit na hrady a zámky atd. A pro každý typ zájezdu si pak majitel cestovky nechá natisknout jako propagační předmět propisku, kterou bude rozdávat každému klientovi, co si zájezd objednal. Spolu s propiskou by mohl přijít vhod i papírový záznamník, který by s propisovací tužkou vytvářel účelový předmět, co se může lidem hodit již od prvního dne na cestách.

propisky a blok

Propisky v sadách. Každý typ zájezdu by mohl mít reklamní podporu v jiné barvě propisky a s odlišným potiskem, takže tím vznikne barevná sada propisek. Reklamní propisky a spolu s nimi i jiné reklamní předměty by se také mohly objevit na propagačních letácích a na webových stránkách, aby o nich zákazníci měli povědomí. A pro zvýšení atraktivity zájezdů lze jako dárek rozdávat i cennější věci, jako jsou batohy, trička, čepice, mikiny, flash disky, hrnky, sklenice, nafukovací míče, plážové žabky a celou řadu dalších krásných výrobků, které mohou být lidem užitečné nejen na samotném zájezdě.

Potisk reklamních předmětů dnes umožňuje doslova kouzlit s celou řadou drobností i hodnotnějších věcí a máte-li dobrý nápad, lze tímto způsobem oslovit nejednoho zájemce o cestování. Některé výrobky se pak mohou stát i dekorativními předměty v domácnostech či na pracovištích.

| Posted in: Produkty | Komentáře uzavřeny

Kdy je vhodné používat sklenice s potiskem



Jednou z věcí, které doma často využíváme, jsou mimo jiné skleničky. Těch máme samozřejmě mnoho druhů, podle toho, k jakému účelu slouží – máme ty na vodu, na víno, na pivo, a mnohé další. Vždy si tak můžeme vybrat tu, která je pro daný účel vhodná. Zde je však potřeba uvažovat nejen o tvaru a typu samotném, ale také o designu. Ten může být různý, od vybroušených nápisů až po potisky. A právě sklenice s potiskem jsou poměrně zajímavým tématem, na které je vhodné se podívat blíže. Asi není třeba říkat, že dříve byly součástí prakticky každé domácnosti. Obvykle se jednalo o menší, kulaté sklenice se zlaceným okrajem a dětskými obrázky. Jednalo se třeba o medvídky, ale nejčastěji o pohádkové postavy, jako byl Krteček, Večerníček, a další. Je však otázkou, zda z nich děti skutečně pily, neboť byly poměrně křehké.

sklenice s ozdobným potiskem

Doba však samozřejmě pokročila, a dnes je v podstatě nikde nevidíme. A to hned z několika důvodů. V první řadě je zde fakt, že zdaleka nejčastější potisky byly, jak už bylo výše zmíněno, dětské. Většina lidí však chce takové sklenice, ze kterých mohou pít jak děti, tak dospělí. Samozřejmě, nic nebrání dospělému člověku pít ze skleničky, na které je dětský obrázek, valná většina z nich se však za to stydí.

čerstvě umyté sklenice

Dále je problém v tom, že tyto potisky při pravidelném používání dlouho nevydrží. To se ještě prohloubilo s nástupem myček nádobí, které používají vodu s mnohem vyšší teplotou a kde je také proud silnější. Je tedy poměrně zbytečné platit za potisk, když stejně brzy zmizí. V neposlední řadě je zde otázka, kdy bychom je mohli vůbec použít. Jistě, motivy nemusí být jen dětské, avšak které z nich bychom byli ochotni naservírovat například návštěvě? To je také něco, co je potřeba zvážit. Není tedy divu, že v dnešní době se s nimi již v podstatě nesetkáme, a pokud ano, tak slouží většinou pouze jako dekorace, a nikoliv na pití.

8.10.2025 | Posted in: Produkty | Komentáře uzavřeny